Tuesday, June 28, 2016

Bajet Hari Raya

Assalamualaikum,
Hari ini saya nak menceritakan tetang bajet hari raya. Ini untuk perempuan dan mungkin ini menolong kita.

Bajet=RM 200

Kasut=RM 60
Cari je kasut yang murah dekat kedai-kedai di pasar raya. kalau saya cari kasut raya di TJ Mart,Saleg,Senai,Johor. Nama kedai tu JACOBI. Kat situ ada banyak pilihan kasut. Banyak yang murah-murah dan boleh membuat kita rambng mata. Saya beli kasut tinggi warna hitam bling-bling. Harga dia RM 60,ok dengan bajet saya.

Beg tangan=RM 25
Mesti ramai yang nak bergaya dengan beg tangan baru beli tiba lebaran nanti. Senang je. Cari lah kat pasar malam banyak yang murah-murah dan membuat rambang mata... Jangan risau tentang harga dia. Bodeklah sikit penjual tu...Saya tak bodek pun. Saya dapat RM 25 sebab kena pandai cari kedai.

Tudung=RM 15
Tudung trend sekarang kan nak belit-belit. So,beli jelah tudung yang ok dengan baju raya punya warna. Kalau nak lagi murah beli je kat Kelantan. Tapi,kena pandai cari tempatlah... Ada yang harga RM 2,3.

Baju jalan-jalan=RM 100 (3 helai)
Bajet 1 baju RM 20+. Cari je kat Segamat banyak murah-murah. Ataupun,cari dekat pekan. MUrah-murah je baju dia...

Kalau ada duit lebih boleh buat simpan di dalam bank ataupun buat kebajikan...

Lupa pulak,saya tak beritahu tentang baju raya...
Baju raya kena ada bajet baru iaitu RM 130. RM 110 untuk baju raya,RM 15 untuk tudung dan RM 5 untuk anak tudung...

                                                                                                                             Sekian,terima kasih

No comments:

Post a Comment