Friday, October 2, 2015

Siapa KAU Sebernanya?!

          Watak-watak dalam cerita ini adalah Ainul Tasnim,Nabihah,Nadirah,Encik Zulkefli dan Cik Norafiza. Cerita ini mengisahkan tentang seorang kawan bercuti bersama kawannya. Tetapi,kawan yang diikutinya adalah roh kembar yang telah dibunuh.

        Suatu hari,Ainul Tasnim pulang ke kampung. Ainul Tasnim pun bermain-main dengan kawan baiknya di kampung. Namanya,Nabihah dan lagi seorang Nadirah. Nabihah dan Nadirah adalah kembar yang seiras rupanya sehingga tidak boleh dibezakan sama seperti sifat mereka. Nadirah meminta kebenaran mereka untuk pulang ke rumah sementara.

         Dalam perjalanan pulang ke rumah,Nadirah telah diculik oleh penculik. Ainul Tasnim dan Nabihah pun bingung apabila perasan yang Nadirah itu sudah 1 jam pergi tetapi tidak kembali. Penculik yang membawa Nadirah bergerak dari Sungai Tiram,Johor ke hotel yang berada di Melaka.

          Nadirah diperkosa,dirogol dan dibunuh di bilik 33 hotel itu. Penculik itu hanya melemparkan mayat Nadirah dari tingkap. Mayat itu hilang apabila jatuh ditanah. Penculik itu ke Thailand dengan membawa organ dan banyak lagi yang ada di dalam badan Nadirah untuk menjualnya.

          Ainul Tasnim pun bersuara,"Mari kita cari Nadirah. Saya rasa macam ada benda yang tidak kena padanya,".Mereka terus mencari Nadirah sehingga senja. Mereka membuat keputusan untuk mencari Nadirah keesokan harinya.

          "Ain,mengapa kamu pulang lewat hari ni! Ibu dan ayah risau."kata Encik Zukefli dan Cik Norafiza. "Ain,cari Nadirah."kata Ainul Tasnim. Ibu dan bapa mereka pun terkejut. Ainul Tasnim menceritakan apa sebernanya yang terjadi.

          Keesokan harinya,Ainul Tasnim pergi ke rumah Nabihah. "Assalamualaikum,Nabih...-" belum sempat Ainul Tasnim menghabiskan salamnya Nabihah terus keluar dari rumah dengan pantas. "Ainul Tasnim ada saya kena culik."

          "Astarghfirullah. Sebernanya,saya minta maaf sangat sebab saya tidak boleh mencari Nadirah. Saya ada family trip. Saya cadangkan awak ikut sekali." Ainul Tasnim pandang ke bawah semasa bercakap dengan Nabihah kerana amat berasa serba salah. Ainul Tasnim pun melihat ke muka Nabihah. Tetapi,Nabihah tiada di situ. Ainul Tasnim amat terkejut. 'Tadi,aku baru sahaja tengok muka Nabihah.

          Tanpa menghiraukan persekitaran yang amat menakutkan di rumah itu. Ainul Tasnim terus berjalan menuju ke rumah. Nabihah sudah ada di depan pintu rumah Ainul Tasnim. "Eh! Lajunya awak sampai."

          "Ainul ni, saya lari laju sengaja nak kenakan awak." kata Nabihah. "Ain,mari bergerak sekarang." kata Encik Zulkefli. Budak kecil sebelah rumah Ainul Tasnim pun pelik,"Mama,Ainul Tasnim dan keluarganya tadi bercakap dengan siapa?" Mama nya kata"Jangan hiraukan."

         Apabila tiba di hotel Melaka Ainul pun bersuara,"Ibu,Ain dengan Nadirah tidur di bilik,boleh?" soal Ainul Tasnim kepada ibunya. "Boleh,Ain."

          Ainul Tasnim menyewa bilik 33 di mana Nadirah telah dibunuh. Ibu dan ayahnya pula menyewa bilik 29. Ainul Tasnim dengan Nabihah pun ke bilik yang telah disewa. Mereka pun tidur kerana mereka sampai di situ pukul 11:00 malam.

          Pada pukul 3:03 minit pagi,Nabihah mengejut Ainul Tasnim untuk pergi ke tandas. Ainul kata "Ala...awak pergi jelah." Nabihah tidak berpuas hati lalu mengejut Ainul Tasnim sehingga dia bangun. Semasa Ainul membuka pintu,ada budak lari laju sangat menembusi tembok di hadapan biliknya. Ainul Tasnim terkejut. "Astargfirullah!"  Dia terus jalan ke bilik air yang terletak sebelah biliknya. Nabihah ke tandas. Ainul hanya tunggu sahaja. Dia pun membersihkan mukanya yang ngantuk.

          Ainul membersihkan mukanya di singki yang ada cermin. Semasa Ainul Tasnim mengangkat mukanya melihat cermin,ada pontianak di belakangnya. Ainul menguatkan imannya lalu berkata. "Eh,apa benda ni kaburnya." ...'Nadirah!'..."Awak nak main sorok-sorok dengan kita ya Nadirah." dia pun mengira "1...2...3......lari!" Ainul Tasnim lari kebilik ibu dan ayahnya.

          "Kenapa ni Ain?"soal mereka. "Ayah,yang ikut kita tu Nadirah bukan Nabihah."kata Ainul Tasnim. Ayahnya keluar dari bilik sama ada berlaku budak lari. Dia ke bilik Ainul Tasnim,di situ ada bangkai Nadirah yang berdarah-darah di atas katil. Ainul terlihat ada orang yang duduk di atas tingkap,"Eh,siapa tu?!" Ainul berlari ke arahnya. "Ainul,jangan tegur!" Nadirah memusingkan ke belakang kapalanya lalu berkata,"Tolak aku!" Ainul terkejut lalu menolak Nadirah. "Aaa!"

          Kepala itu memandangnya lalu mengatakan terima kasih. Nadirah hilang di tanah. Encik Zulkefli dan Cik Norafiza membuat keputusan untuk pulang hari itu. Mereka pulang ke kampung. Nabihah tiba-tiba tidak mahu berkawan dengan Ainul Tasnim lalu mengatakan Ainul Tasnim telah membunuh adiknya. Ainul Tasnim hanya setuju dengan keputusan Nabihah tanpa berkata apa-apa.

          Itulah ceritanya. Terima kasih kerana membaca blog saya. Harap anda semua terhibur. Sekian,terima kasih. Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment