Monday, July 20, 2015

Kenali aku...

            Nama aku Haleeda binti Mohamad Saufi. Aku lagi suka dipanggil Eeda. Tetapi,siapa nak panggil aku macam tu? Ok. Aku berumur 11 tahun bagi tahun 2015 ataupun lebih mesra dipanggil darjah 5. Aku tinggal di dunia bukan akhirat (buat masa ni),di Bumi bukan di bulan,di Malaysia bukan di Amarika,di Johor bukan di Kuala Lumpur,di Kulai bukan di Pontian,di Bandar Putra bukan Indahpura. Alamat rumah memang tak boleh ditulis di sini bagi keselamatan.
            Aku suka makan nasi goreng pataya. Aku suka minum air bandung biasa atau yang ada cincau. Aku sukakan warna suci iaitu warna putih dan warna merah jambu. Sahabat aku? Ok. Aku ada satu group aku namakan 6 Sahabat. Mereka ialah Misha (Isha),Amni (Nini),Fitra (Lynn),Alya (Lya),Maisarah (Sarah) dan aku.

           
Aku seorang yang pendiam kalau bukan dengan orang yang aku kenal dan sangat birah dengan kawan-kawan aku. Aku suka buat lawak hambar. Kadang-ladang lawak tu menjadi. Aku suka merajuk tak melampau sangat. Untuk saje-saje. Aku seperti dalam terang aku silau,dalam gelap aku bersembunyi. Maksudnya,aku ni seorang yang kelihatan ceria,gembira,susah nak luahkan perasaan,tak suka aku ni jadi bualan orang,kadang-kadang suka menyusahkan orang dan macam-macam lagi korang akan tahu kalau korang kenal aku.

         
Dalam gelap aku suka bersendiri. Aku akan menangis tak kisahlah dekat mana dekat tempat yang terang atau gelap. Hati aku selalu menangis,aku tak pernah terlepas dari kesedihan setiap hari. Kalau aku bersedih dengan cerita-cerita yang diajukan,aku akan menangis. Korang akan faham kalau korang kenal aku.

         
Aku rasa tiada apa-apa lagi yang harus disampaikan. Jadi,aku nak kirim salam kepada semua yang membaca blog ini. Assalamualaikum. Sekian,terima kasih.

                                                                                                                                  Yang benar,
                                                                                                                           Haleeda Saufi.......

4 comments: